Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Polityka zwrotów i reklamacji

POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI sklepu internetowego MediCoStore

Polityka zwrotów i reklamcji

Reklamacja i gwarancja
Klient, w tym przedsiębiorca dokonujący zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością, o ile zakup ten nie posiada dla niego charakteru zawodowego, ma prawo do zgłoszenia reklamacji na adres e-mail: sklep@medicostore.pl. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Klient powinien podać następujące informacje: dane osoby zgłaszającej reklamację, datę zgłoszenia, przedmiot reklamacji oraz żądanie reklamacyjne. Sprzedawca przypomina, że produkty dostępne w sklepie mogą być objęte gwarancją Producenta, zgodnie z zasadami określonymi przez Producenta.Jednocześnie informujemy, że przedsiębiorcy dokonujący zakupów niezwiązanych bezpośrednio z ich działalnością zawodową korzystają z uprawnień analogicznych do przysługujących konsumentom, co oznacza możliwość złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o rękojmi, jak również prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.

Odstąpienie od umowy
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi towaru wolnego od wad. Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje od momentu objęcia w posiadanie zamówionego towaru przez Klienta. Klient może odstąpić od umowy, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W celu odstąpienia od umowy Konsument może skorzystać z formularza zwrotu, znajdującego się w formie załącznika na stronie sklepu oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@medicostore.pl. Sprzedawca zwróci Klientowi otrzymane płatności na wskazany numer konta przez Kupującego. W zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, numer zamówienia oraz zdjęcia wadliwego towaru, wraz z żądaniem Klienta. Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona do 14 dni od jej otrzymania drogą mailową. Konsument ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty transportu zwrotu towaru. Sprzedawca zwraca Klientowi wpłaconą należność w ciągu 7 dni, licząc od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. Należność zostanie zwrócona na wskazany w zamówieniu przez Klienta numer konta. W przypadku produktów objętych wyprzedażą, Sprzedawca jak i Klient wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady. Kupujący ma obowiązek zweryfikowania zakupionych Towarów w chwili ich odbioru.

Przedsiębiorca, który dokonuje zakupu jako osoba fizyczna (np. właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej) na potrzeby swojej firmy, lecz w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością zawodową, ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, podobnie jak konsumenci.Prawo to przysługuje wyłącznie w sytuacji, gdy zakup nie jest związany bezpośrednio z działalnością zawodową kupującego. Jeśli dany towar lub usługa ma bezpośredni związek z branżą, w której działa przedsiębiorca (czyli jest używany stricte zawodowo), prawo odstąpienia od umowy może nie przysługiwać.Przedsiębiorca korzystający z tego prawa ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, na takich samych zasadach, jak konsument. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia, przedsiębiorca powinien złożyć stosowne oświadczenie (np. pisemnie lub drogą elektroniczną) przed upływem 14-dniowego terminu od dnia otrzymania towaru lub zawarcia umowy o świadczenie usług.